10Dept


Services
Brand Identity, Brand Strategy, Typeface, Visual Structure, Design Guidelines

Paul Vice is the jewelry & watch brand of THE HABERDASHERS, a Seoul-based fashion brand that values modernity and unique style for modern women. Paul Vice enters the global market by presenting leading designs from a diverse product lineup through special concepts and inspirations each season.

10 dept는 일본의 편집샵 브랜드 1LDK 서울의 새로운 브랜드입니다. 십화점이라는 명칭으로 전개되는 10 dept(10 department)는 적은 선택으로 본질의 가치를 찾는다는 브랜드 미션으로 패션과 문화 예술, 가구, 갤러리 그리고 음식 등 라이프 스타일을 기반으로 한 컨텐츠를 큐레이션하고 제안하는 편집샵입니다.


Paul ViceはTHE HABERDASHERSのジュエリー・時計ブランドとして、現代の女性のためのモダニティと独自のスタイルを重視するソウルベースのファッションブランドです。 Paul Viceは、毎シーズン、特別なコンセプトとインスピレーションを介して様々なプロダクトラインナップの先頭的なデザインを披露し、グローバルマーケットに進入しています。

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

BRUDER는 새롭게 런칭하는 10 dept의 브랜드 컨셉과 설계, 그리고 브랜드 아이덴티티 디자인을 담당하였습니다. 10 But Better라는 브랜드 태그라인과 더불어 Department의 약자 Dept, 그리고 이와 함께 편집샵의 오프라인 공간과 다양한 미디어에 아이콘으로 전개될 수 있는 기호 슬래시를 함께 제안하고 /10이라는 축약형 기호 및 숫자를 아이덴티티의 핵 심 요소로 확립하였습니다. 10 dept를 대표하는 아이콘으로 설계된 슬래시 마크는 나누기를 뜻하는 동시에 10가지 중 하나, 혹은 10을 대표하는 하나라는 뜻을 포함하는 직관적인 기호로 다양한 브랜드와 굿즈에 함께 노출되며 10 But Better라는 브랜드 메세지를 전달하고 있습니다.

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。

10 But Better, identity development in various types of online and offline media established through the brand mission and building a concise and clear design system for it

Client
10 Dept

Project team
Gyuhyuk Jung
Yuri Yoo
Heeseok Han

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

BRUDER는 이와 같이 유연하게 확장 축소되는 아이덴티티를 개발하고 독자적인 영문및 숫자에 대한 타입페이스도 함께 디자인하였습니다. 이는 지금까지의 편집샵이 타 브랜드 들의 컨텐츠 만을 큐레이션하는 것을 넘어 자사 브랜드의 굿즈나 컨텐츠들을 생산하고 소개해 나가는 10 dept의 비즈니스에 대응할 수 있는 하나의 솔루션이었습니다. 

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。



Share: FacebookEmail


VIEW ALL PROJECTS...