ADIDAS SUPRERSTAR


Services
Visual Identity, Merchandise Design, Exhibition Design, Motiongraphy

There are brands that talk about the passage of time and that change and grow with the generations of their contemporaries. These brands build up brand content with their own heritage, and often throw messages for a new generation. Today, where various tastes and senses such as street culture and subculture are shared, various contents that a brand has accumulated with consumers are also established as a culture beyond generations and nationalities.

시대를 이야기하고 동시대의 세대와 함께 변화하고 성장하는 브랜드가 있습니다. 이러한 브랜드들은 저마다의 헤리티지를 가지고 브랜드 컨텐츠를 쌓고, 또 새로운 세대를 향한 메세지를 던지곤 해요. 우리에게 너무 익숙한 글로벌 브랜드들을 통해 하나의 히스토리와 에피소드들을 이야기할 수 있죠. 수많은 스트릿컬쳐와 서브컬쳐 등 다양한 취향과 감각을 공유하는 오늘은 브랜드가 소비자와 함께 쌓아갔던 여러 가지 컨텐츠가 세대와 국적을 넘어 하나의 문화로써 자리잡기도 합니다.

同時代の世代とともに変化し成長するブランドがあります。ブランドは独自の伝統を持つブランドコンテンツを構築し新世代へのメッセージを発信します。ストリートカルチャーやサブカルチャーなどさまざまなテイストやセンスが共有される今日、ブランドと消費者が話し合い記録したさまざまなコンテンツは世代や国籍を超えた文化として確立されています。








BRUDER designed the graphic for HALL OF FAME, ADIDAS SUPERSTAR's 45th anniversary brand space. Designed for basketball players in the 1970s, SUPERSTAR has grown into an icon loved by many young people. We applied graffiti-expressed typography to indoor and outdoor façades to express various messages thrown by superstars in one visual. For this project, we collaborated with URBANTAINER, an architectural interior agency, to harmonize space and graphics.

BRUDER는 ADIDAS SUPERSTAR의 45주년 브랜드 스페이스인 HALL OF FAME의 그래픽을 디자인하였습니다. 1970년대 농구선수들을 위해 디자인되었던 SUPERSTAR는 많은 젊은이들이 열광하는 아이콘으로 성장했죠. 스포츠 스타 뿐 아니라 엔터테이너, 그리고 많은 젊은이들이 스트릿컬쳐를 선도하며 즐기는 순간에는 항상 SUPERSTAR가 함께 했어요. BRUDER는 이러한 SUPERSTAR의 브랜드 에피소드와 헤리티지를 많은 사람들이 공감할 수 있도록 온전히 공간에 담아 디자인하고자 했습니다. 우리는 그래피티로 표현된 타이포그라피를 실내외 파사드에 입혀 슈퍼스타가 던지는 여러가지 메세지들을 하나의 비주얼로 표현하는 동시에 오픈된 공간에서 실제 페인팅과 에어스프레이를 통해 조금 더 생동감 넘치는 과정을 담았어요. 이번 프로젝트는 건축인테리어 에이전시인 URBANTAINER와 함께 공간과 그래픽이 어우러질 수 있도록 협업하였습니다.

BRUDERはADIDAS SUPERSTARの45周年記念ブランドスペースであるHALL OF FAMEのグラフィックをデザインしました。 1970年代にバスケットボール選手のためにデザインされたSUPERSTARは多くの若者に愛されるアイコンに成長しました。グラフィティで表現されたタイポグラフィを屋内と屋外のファサードに適用しスーパースターが持つさまざまなメッセージをビジュアルで表現しました。このプロジェクトでは建築エージェンシーのURBANTAINERと協力しました。

BRUDER designed the graphic for HALL OF FAME, ADIDAS SUPERSTAR's 45th anniversary brand space.
Client
Adidas Originals

Project team
Gyuhyuk Jung
Yuri Yoo
Heeseok Han

BRUDER designed the graphic for HALL OF FAME, ADIDAS SUPERSTAR's 45th anniversary brand space. Designed for basketball players in the 1970s, SUPERSTAR has grown into an icon loved by many young people. We applied graffiti-expressed typography to indoor and outdoor façades to express various messages thrown by superstars in one visual. For this project, we collaborated with URBANTAINER, an architectural interior agency, to harmonize space and graphics.

BRUDER는 ADIDAS SUPERSTAR의 45주년 브랜드 스페이스인 HALL OF FAME의 그래픽을 디자인하였습니다. 1970년대 농구선수들을 위해 디자인되었던 SUPERSTAR는 많은 젊은이들이 열광하는 아이콘으로 성장했죠. 스포츠 스타 뿐 아니라 엔터테이너, 그리고 많은 젊은이들이 스트릿컬쳐를 선도하며 즐기는 순간에는 항상 SUPERSTAR가 함께 했어요. BRUDER는 이러한 SUPERSTAR의 브랜드 에피소드와 헤리티지를 많은 사람들이 공감할 수 있도록 온전히 공간에 담아 디자인하고자 했습니다. 우리는 그래피티로 표현된 타이포그라피를 실내외 파사드에 입혀 슈퍼스타가 던지는 여러가지 메세지들을 하나의 비주얼로 표현하는 동시에 오픈된 공간에서 실제 페인팅과 에어스프레이를 통해 조금 더 생동감 넘치는 과정을 담았어요. 이번 프로젝트는 건축인테리어 에이전시인 URBANTAINER와 함께 공간과 그래픽이 어우러질 수 있도록 협업하였습니다.

BRUDERはADIDAS SUPERSTARの45周年記念ブランドスペースであるHALL OF FAMEのグラフィックをデザインしました。 1970年代にバスケットボール選手のためにデザインされたSUPERSTARは多くの若者に愛されるアイコンに成長しました。グラフィティで表現されたタイポグラフィを屋内と屋外のファサードに適用しスーパースターが持つさまざまなメッセージをビジュアルで表現しました。このプロジェクトでは建築エージェンシーのURBANTAINERと協力しました。



Share: FacebookEmail


VIEW ALL PROJECTS...