Bridgestone Enliten

Services
Brand Identity, Visual Structure, Typeface, Design Guidelines

Paul Vice is the jewelry & watch brand of THE HABERDASHERS, a Seoul-based fashion brand that values modernity and unique style for modern women. Paul Vice enters the global market by presenting leading designs from a diverse product lineup through special concepts and inspirations each season.

Bridgestone은 전기자동차를 비롯한 친환경 기술이 접목된 자동차 모델의 전개 및 확장에 발맞추어 최초의 타이어 경량화를 성공시키고 그것을 브릿지스톤의 고유 기술 및 브랜드로 발표하였습니다. Enliten이라는 브랜드로 발표된 이 타이어는 경량화를 중심으로 회전저항을 낮추어 수명이 길고 지속적으로 사용할 수 있는 새로운 형태의 프로덕트 입니다.

Paul ViceはTHE HABERDASHERSのジュエリー・時計ブランドとして、現代の女性のためのモダニティと独自のスタイルを重視するソウルベースのファッションブランドです。 Paul Viceは、毎シーズン、特別なコンセプトとインスピレーションを介して様々なプロダクトラインナップの先頭的なデザインを披露し、グローバルマーケットに進入しています。

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

BRUDER는 이러한 Enliten 프로덕트의 특징과 기술, 그리고 비전을 담은 아이덴티티 디자인을 개발하였습니다. 고유의 타입페이스로 이루어진 알파벳은 지속가능성, 유연함, 안정적인 이미지를 연출하고자 스퀘어 타입의 그리드시스템을 기반으로 디자인되었으며 이는 기존의 타이어브랜드가 가지고 있었던 볼드하고 다이나믹한 형태의 이미지와는 전혀 다른 차별성을 띄우고 있습니다.  

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。

Identity design for a new brand incorporating the first tire weight reduction technology
Client
Bridgestone

Partner
Hakuhodo, Hakuhodo The Day

Project team
Gyuhyuk Jung
Yuri Yoo
Heeseok Han

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

도쿄 및 프랑크푸르트 모터쇼를 통해 처음 공개된 Enliten의 아이덴티티와 프로덕트는 독일의 BMW, 폭스바겐의 첫 순수전기차에 대한 상용화를 시작으로 Lightyear 등 새로운 기술을 통해 발표되고 있는 컨셉모델에도 적극적인 전개를 펼치며 변화하는 자동차 마켓의 흐름과 함께 하고 있습니다.

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。



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