BRIDGESTONE T&DPaaS

Services
Brand Identity, Visual Structure, Design Guidelines, Motion

Paul Vice is the jewelry & watch brand of THE HABERDASHERS, a Seoul-based fashion brand that values modernity and unique style for modern women. Paul Vice enters the global market by presenting leading designs from a diverse product lineup through special concepts and inspirations each season.

T&DPaaS는 타이어, 신소재 및 교통수단, 기술 개발 등을 통해 글로벌 1위 브랜드로 활약을 펼치고 있는 Bridgestone의 2050 새로운 비저닝을 위한 글로벌 슬로건으로 Bridgestone Tire and Diversified Products as a Solution이라는 메세지를 함축적으로 담아내고 있습니다.

Paul ViceはTHE HABERDASHERSのジュエリー・時計ブランドとして、現代の女性のためのモダニティと独自のスタイルを重視するソウルベースのファッションブランドです。 Paul Viceは、毎シーズン、特別なコンセプトとインスピレーションを介して様々なプロダクトラインナップの先頭的なデザインを披露し、グローバルマーケットに進入しています。

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

새로운 비저닝과 함께 수립된 이 브랜드 슬로건은 2019년도 도쿄 모터쇼를 시작으로 전세계에 공표되었으며 향후 2050년까지의 Bridgestone의 다양한 신소재 및 기술개발, 광고 캠페인을 위한 브랜디드 컨텐츠에 노출됩니다. 2019년 도쿄 모터쇼에서는 Bridgestone의 부스를 대표하는 가장 큰 파사드에 소개되었으며 다양한 인터렉티브 미디어와 부스 운영 스탭들의 티셔츠 등에 접목되는 디자인을 통해 브랜드 슬로건의 공표를 도왔습니다. 

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。

Iconic symbol design proposal to establish a new vision and mission for 2050 of the world's No. 1 tire brand

Client
Bridgestone Global

Partner
Hakuhodo, Hakuhodo The Day


Project team
Gyuhyuk Jung
Yuri Yoo
Heeseok Han

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

BRUDER는 Bridgestone의 2018년도 새로운 타이어브랜드 Enliten 아이덴티티 디자인 개발에 이어 이러한 슬로건 메세지를 담은 심볼마크와 로고타입을 디자인하였습니다. 무한의 가능성을 담은 가장 직관적인 기호인 인피니티 마크를 중심으로 안정적인 로고타입 디자인을 제안하였으며 일본의 비주얼 아티스트 Daisuke Hashimoto와의 협업을 통하여 모션 로고를 제작하였습니다. 

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。



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