Chacott

Services
Brand Identity, Visual Structure, Package Design, Emblem Design, Design Guidelines

Paul Vice is the jewelry & watch brand of THE HABERDASHERS, a Seoul-based fashion brand that values modernity and unique style for modern women. Paul Vice enters the global market by presenting leading designs from a diverse product lineup through special concepts and inspirations each season.

Chacott는 Jil Sander, JOSEPH 등과 함께 Onward Holdings가 보유하고 있는 패션 브랜드이자, 발레, 요가웨어 등을 제조 생산하는 글로벌 브랜드입니다. 1950년에 출범한 Chacott는 일본 뿐 아니라 미국, 유럽 등 발레나 요가 등의 스포츠에 유서 깊은 국가에 성공적인 출범하며 Freed of London을 인수하기도 하였습니다. 이 과정에서 Chacott의 브랜드는 고유의 기술과 장인정신을 최전선에 두는 클래식하고 전문적인 브랜드 이미지를 가지게 되었습니다.

Paul ViceはTHE HABERDASHERSのジュエリー・時計ブランドとして、現代の女性のためのモダニティと独自のスタイルを重視するソウルベースのファッションブランドです。 Paul Viceは、毎シーズン、特別なコンセプトとインスピレーションを介して様々なプロダクトラインナップの先頭的なデザインを披露し、グローバルマーケットに進入しています。

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

현재 Chacott의 대표이사직을 맡고 있는 Akinori Baba씨는 이번 Chacott의 70주년을 전환기로 선언하고 보다 넓은 스펙트럼과 함께 비즈니스 라인업을 확장시키고자 지금까지 브랜드가 구축하고 쌓아왔던 기술력과 장인정신을 기반으로 전문가나 선수들이 아닌 일반 소비자들도 편안하게 입고 즐길 수 있는 라이프스타일 웨어를 만드는 것에 쏟아내겠다 고 결정하며 브랜드의 리뉴얼을 결정하였습니다. 

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。

Discovering the brand's new global heritage by adding a modern look to tradition based on 70 years of craftsmanship

Client
Onward Holdings, Chacott

Partner
Hakuhodo The Day

Project team
Gyuhyuk Jung
Yuri Yoo
Heeseok Han

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

이와 같은 브랜드의 지향점에 따라서 70년간 지속해왔던 Chacott, 고유의 로고와 브랜드 컬러를 재편하기로 하였습니다. BRUDER는 기존의 Chacott 로고타입이 가지고 있었던 서 체의 볼륨과 조형적인 형태를 유지하면서도 세리프를 생략하고 온오프라인 미디어에도 적극적으로 활용할 수 있는 모던한 서체로 재해석하는 동시에 기존 브랜드 컬러로 고수 해오던 클래식 그린을 정제된 핑크로 변경하였습니다. 리뉴얼을 통해 Chacott의 오프라인 매장의 로고 및 사이니지의 교체는 물론, 새로운 브랜드 컬러에 어울리는 브론즈와 라이 트우드 등의 CMF로 새로이 전개되는 Chacott의 라이프스타일 웨어에 부합되는 공간에서의 브랜드 경험을 할 수 있도록 전진하고 있습니다. 

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。



Share: FacebookEmail


VIEW ALL PROJECTS...