MMCA ON
BRANDING

Services
Visual identity, Exhibition design,
Print, Strategy, Motion

Paul Vice is the jewelry & watch brand of THE HABERDASHERS, a Seoul-based fashion brand that values modernity and unique style for modern women. Paul Vice enters the global market by presenting leading designs from a diverse product lineup through special concepts and inspirations each season.

MMCA ON은 국립현대미술관에서 관람객의 의견을 듣고 커뮤니케이션하며 더 나은 서비스를 제공하기 위한 소통 창구이자 플랫폼 서비스입니다. MMCA 서울관 키오스크 앞 라운지 공간과 디지털 미디어로 구현되어 관람객의 다양한 목소리를 들을 수 있도록 열린 플랫폼으로 기획 및 제작되었습니다.

Paul ViceはTHE HABERDASHERSのジュエリー・時計ブランドとして、現代の女性のためのモダニティと独自のスタイルを重視するソウルベースのファッションブランドです。 Paul Viceは、毎シーズン、特別なコンセプトとインスピレーションを介して様々なプロダクトラインナップの先頭的なデザインを披露し、グローバルマーケットに進入しています。

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

BRUDER는 고객의 의견과 소리로 온전해진다는 컨셉과 영문 ON의 의미를 더해 MMCA ON에 대한 아트디렉팅 및 디자인을 진행하였습니다. 고객의 관점에서 보다 가까이 그리고 친밀하게 접근하여 누구나 쉽게 의견을 내고 또 그것을 수용하는 미술관의 열려있는 소통의 도구로 디자인하기 위해 이러한 니즈와 역할을 충족시킬 수 있도록 브랜드를 설계하 고 그를 위한 다양한 그래픽 요소들을 전개하였습니다. 기성의 미술관은 하나의 기관으로써 공간을 매개로 수많은 관람객과 관계를 구축하고 있었으나 디지털 미디어의 발현과 함께 컨텐츠는 물론 여러가지 커뮤니케이션 또한 물리적인 공간을 벗어나는 확장성을 보이고 있었고 BRUDER는 이와 같이 다양해지는 미디어에 접목 가능한 형태의 디자인을 기 획하였습니다.

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。


Brand identity framework for the largest arts organization in Nebraska and one of the premier arts centers of the Midwest.

Client
MMCA

Project team
Gyuhyuk Jung
Yuri Yoo
Heeseok Han

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

MMCA ON은 서울관의 라운지에서 벽면을 통해 정보를 전달하고 또한 디지털 키오스크 시스템을 통해 수많은 관람객들이 보다 편하고 쉽게 메세지를 전달할 수 있는 기반을 만들 어 두었습니다. 또한 이 공간에서는 브랜드 경험을 극대화시키고자 가구 디자이너인 길종상가와의 협업을 통해 MMCA ON의 브랜드 요소를 반영한 데스크나 스툴 등의 다양한 오 브제를 디자인 및 제작하였습니다.

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。



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