We deliver the design process and insights as well as the results of various projects we've been working on. Also, we talk about various episodes that BRUDER and the members have. We want to share insights and experiences with you through our diverse storytelling.



LEXUS the New CT 200h ART BY CT
Jul 22, 2021

BRUDER는 아티스트로써도 국내외 많은 브랜드와의 협업으로 재미있는 도전들을 이어가고 있습니다. 현장에서의 아트디렉션을 통해 우리가 가지고 있는 여러가지 관점의 방법을 전개하며 브랜드와 함께 하고 있죠. 현장에서의 경험은 디자이너로써 또 다른 인사이트를 얻게 하며 더 넓은 시각을 갖게 합니다. 우리는 프로젝트를 위한 현장에 보다 가까이 다가서 호흡하며 BRUDER만의 디자인과 퍼포먼스를 선보이고 있습니다.

As an artist, BRUDER continues to take on interesting challenges by collaborating with various brands. Through on-site art direction, we thinks and creates insight and perspectives in various ways with the brand. Field experience give us another insight as a designer and give us a broader perspective.We are showing BRUDER's unique design and performance while breathing closer to the site for the project.

BRUDERはアーティストとしても国内外の色んなブランドとのコラボレーションで挑戦を続けています。現場でのアートディレクションを通じてBRUDERが持っている様々なインサイトと視点を方法論として展開しブランドと共に考えています。現場での経験はデザイナーとして新たなインサイトを得ることで、より広い視野を持つようにします。 私たちはプロジェクト現場に近づき呼吸しながらBRUDERのデザインとパフォーマンスを展開しています。




2013 Special Olympics PyeongChang Coca-Cola Composite Logo
Jul 22, 2021

모두의 라이프스타일에 더 나은 변화를 만들어 내는 것을 공공 디자인이라고 이야기합니다. 디자인은 문제의 발견, 그리고 해결이라는 본질과도 맞닿아있어요. 이를 통해 소외계층을 돕거나 환경을 개선하기도하고 다양한 형태의 디자인을 통해 사회에 기여하며 더 많은 사람들을 연결하고 의미있는 경험을 제공합니다. BRUDER는 다양한 공공 디자인 프로젝트에 참여하며 사회와 소통할 수 있는 더 나은 삶을 위한 디자인에 대해 모색하고 있습니다.

Public design that makes a difference for the better in everyone's lifestyle. Essense of Design is finding and solving problems. Public design contains the essence of design. it helps the underprivileged and improves the environment, it contributes to society through various forms of design, connecting people and providing meaningful experiences. BRUDER participates in various public design projects and seeks designs for a better life that can communicate with society.

すべてのライフスタイルに、より良い変化を生み出すことを公共デザインと話しています。デザインは問題の発見そして解決という本質とも接しています。これで人々を助けてまたは環境を改善したり様々な形のデザインを通じて社会に貢献し、より多くの人々に意味のある体験を提供します。BRUDERは様々な公共デザインプロジェクトに参加しながら社会とのコミュニケーションすることができるより良い生活のためのデザインについて模索しています。



LEXUS the New CT 200h ART BY CT
Jul 22, 2021

BRUDER는 LEXUS의 새로운 CT모델을 선보이는 브랜드 캠페인에 아티스트로써 참여하였습니다. 도시에서 추출한 10개의 오브젝트로 그림을 그리듯 완성시킨 10개의 아트피스. 대형 스튜디오에서 BRUDER가 직접 던지고 뿌리고 그려낸 아트워크는 포토그래퍼 양문모 작가님과 함께 완성시켰습니다.

BRUDER participated as art direction and design in the brand campaign to introduce the new CT model of LEXUS. 10 art pieces that are completed as if drawing with 10 objects extracted from the city. The artwork that BRUDER threw, sprayed and painted in a large studio was completed with photographer Moonmo Yang.

BRUDERはLEXUSの新しいCTモデルブランドキャンペーンにアートディレクションとデザインで参加しました。都市からインサイトを得た10個のオブジェクトで絵を描くように完成させた10個のアートピース。大型スタジオでBRUDERが直接投げまいて描いたアートワークはフォトグラファーMoonmo Yangと一緒に完成させました。




Directors
Jul 22, 2021

BRUDER는 각기 다른 전문 분야의 세 명의 디렉터가 모여 저마다의 관점을 가지고 디자인을 전개하는 브랜드 컨설턴시입니다. 2010년부터 저마다의 전문성을 바탕으로 서울과 제주, 그리고 동경에서 다양한 프로젝트를 수행하고 있습니다. BRUDER로써 그리고 각각의 디렉터로써의 이야기를 들려드릴 예정이니 기대해주세요.

Gyuhyuk Jung 정규혁
Yuri Yoo 유유리
Heeseok Han 한희석

BRUDER is a independent brand consultant who develops designs with three directors from different specialties gathered from their own perspectives. Based on their expertise, they are carrying out various projects in Seoul, Jeju and Tokyo since 2010. As a BRUDER and as a director, we will share many episodes.

BRUDERは様々なキャラクターと専門性をベースにした三人のディレクターが集まってそれぞれの視点を持ってデザインを展開するブランドコンサルタントチームです。2010年から色んな専門性をもとに、ソウルと済州、東京で様々なプロジェクトを実行しています。 BRUDERとして、そして一人のディレクターとしてのエピソードを聞かせていただきたいです。




The Science of Thinking
Jul 22, 2021

서울은 저희 BRUDER의 시작점입니다. 또한 세계에서 주목받으며 빠르게 성장하는 젊은 도시이기도 해요. BRUDER는 서울의 미술관이나 관광공사, 철도와 같은 공공기관, 그리고 많은 브랜드들과 협업하고 있습니다.

제주는 BRUDER가 사랑하는 도시이자 오피스가 자리 잡고 있는 거점입니다. 저희는 산과 바다에 둘러 쌓인 아름다운 제주에서 많은 인사이트를 얻으며 새로운 사고와 시야를 넓혀가고 있어요.

도쿄는 BRUDER의 디렉터가 디자인을 배운 곳이자 활동하고 있는 일본의 도시입니다. 시부야의 공공 캠페인를 비롯하여 다양한 파트너들과 함께 BRUDER의 디자인을 일본에 선보이고 있습니다.

Seoul is the starting point of BRUDER. It is also a fast-growing young city with global attention. BRUDER is collaborating with art museums in Seoul, public institutions such as tourism organizations, railways, and many brands.

Jeju is the city BRUDER loves and the base where our offices are located. We are broadening new thinking and perspectives while gaining many insights in beautiful Jeju surrounded by nature.

Tokyo is the city where Director of BRUDER studied and worked. We are presenting our designs in Japan with various partners, including public campaigns in Shibuya City.

ソウルはBRUDERのスターティングポイント
で世界で注目され、急速に成長した若い都市でもあります。 BRUDERはソウル美術館や観光公社、鉄道などの公共施設、そして多くのブランドとコラボレーションしています。

済州はBRUDERが愛する都市でオフィスが位置している拠点です。私たちは山と海に囲まれた美しい済州で多くのインサイトを得て、新しい思考と視野を広げています。

東京はBRUDERのディレクターがデザインを学んだところであり、活動している日本の都市です。渋谷の公共キャンペーンをはじめ、様々なパートナーと一緒にBRUDERのデザインを日本に展開しています。



hello

The Science of Thinking
Jul 22, 2021

시즌 별로 다양한 컨셉의 프로덕트 라인업을 선보이는 만큼 하나의 명료한 브랜드 기준점을 세워야만 하였고 이를 위해서 디자인은 물론 브랜드 전반의 설계를 구축하였습니다. 이와 같은 과정에서 브랜드의 뚜렷한 정체성과 방향성, 그리고 비저닝을 확립시키는 것을 목적으로 BRUDER는 Paul Vice와 함께 브랜드 미션과 컨셉, 태그라인을 어우르는 브랜딩 전략과 더불어 팩키지와 PR 미디어등 다양한 채널에서 활용될 수 있는 비주얼 아이덴티티를 개발하였습니다.

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性 そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。




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