ON&DO

Services
Brand Identity, Visual Structure, Design Guidelines

Paul Vice is the jewelry & watch brand of THE HABERDASHERS, a Seoul-based fashion brand that values modernity and unique style for modern women. Paul Vice enters the global market by presenting leading designs from a diverse product lineup through special concepts and inspirations each season.

ON&DO는 Refa, Six-Pad 등의 브랜드로 뷰티 테크놀로지 케어 비즈니스로 아시아 마켓에서 활약하고 있는 MTG Japan의 새로운 코스메틱 브랜드입니다. It’s ON, Let’s DO라는 브랜드 슬로건 아래 생명력을 더하여 본연의 피부에 다가선다는 미션을 수립하여 자연스러운 피부 케어를 위한 여러가지 프로덕트 라인업을 선보이고 있습니다.

Paul ViceはTHE HABERDASHERSのジュエリー・時計ブランドとして、現代の女性のためのモダニティと独自のスタイルを重視するソウルベースのファッションブランドです。 Paul Viceは、毎シーズン、特別なコンセプトとインスピレーションを介して様々なプロダクトラインナップの先頭的なデザインを披露し、グローバルマーケットに進入しています。

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

BRUDER는 ON&DO의 브랜드 런칭 기획단계부터 참여하여 비주얼 아이덴티티 디자인을 위해 로고타입에 대한 케이스스터디와 함께 디자인을 진행하였습니다. 피부의 본질을 발 견하여 케어하는 브랜드의 미션처럼 타입페이스로 구축되는 로고타입 개발에도 서체 본연이 가지고 있는 형태에서 오리지널리티를 발견해나가기 시작하였고 그를 통해 브랜드 아이덴티티를 위한 디자인을 개발하였습니다. 

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。

Building a solid brand through the harmony of the most refined form of identity design and package design that contains the essence of a cosmetic brand

Client
MTG Japan

Partner
Hakuhodo The Day

Project team
Gyuhyuk Jung
Yuri Yoo
Heeseok Han

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

이 과정에서는 Mark Jacobs, Issey Miyake 등 유수의 프로젝트에서 비주얼 디자인을 선보이던 SAYURI 스튜디오의 Sayuri Shoji 디렉터가 함께 참여하여 ON&DO의 전체 프로덕트 라 인업의 팩키지 디자인을 담당하였습니다. 정형화된 기본 도식의 형태에서 디자인된 프로덕트 팩키지는 BRUDER에서 개발한 브랜드 아이덴티티와 더불어 ON&DO의 컨셉과 지향 점을 대표하는 브랜드 커뮤니케이션으로 확장시키고 있습니다. 

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。



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