Social Innovation Week Shibuya

Services
Brand Identity, Visual Structure, Design Guidelines

Paul Vice is the jewelry & watch brand of THE HABERDASHERS, a Seoul-based fashion brand that values modernity and unique style for modern women. Paul Vice enters the global market by presenting leading designs from a diverse product lineup through special concepts and inspirations each season.

Social Innovation Week는 전세계에서 진행되는 사회 전반에 대한 이슈와 미래에 대한 컨텐츠를 다루는 포럼입니다. 시부야는 몇차례 Social Innovation Week를 개최하고 있으며 이번 2020년도에도 시부야 전역에 걸쳐 이와 같은 포럼을 진행하였습니다. 시부야구청은 예상하지 못한 Covid 사태로 이번 행사를 Social Innovation Week 이래 최초로 온오프라인 동시 라이브 및 VR공간에서의 이벤트 기획 등 다양한 테크놀로지를 접목하여 성공리에 마쳤습니다.

Paul ViceはTHE HABERDASHERSのジュエリー・時計ブランドとして、現代の女性のためのモダニティと独自のスタイルを重視するソウルベースのファッションブランドです。 Paul Viceは、毎シーズン、特別なコンセプトとインスピレーションを介して様々なプロダクトラインナップの先頭的なデザインを披露し、グローバルマーケットに進入しています。

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

BRUDER는 2020년도 Social Innovation Week의 키비주얼 디자인을 담당하였습니다. 포럼의 로고타입과 함께 이번 해의 테마 기호로 ‘새로운 느낌표’를 제안하였으며 보다 다채로운 컨텐츠와 디지털 테크놀로지의 컨셉을 담아 Blue부터 Pink까지의 그라디언트 컬러를 제안하고 또한 하나로 규정되지 않는 느낌표라는 기호를 디자인하기 위해 3D 형태의 심볼 마 크를 설계하였습니다. 3D 심볼마크는 하나의 1차원 원형이 시퀀스를 가지고 이동하는 듯한 비주얼로 디자인되었습니다. 

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。

Beyond the online and offline domains, a new forum to respond to the corona pandemic and build an organic visual identity appropriate for it

Client
Shibuya City Government


Partner
Hakuhodo The Day, Future Design Shibuya


Project team
Gyuhyuk Jung
Yuri Yoo
Heeseok Han

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

이러한 키비주얼은 정지되어 있는 벽면이나 인쇄물 등 기성의 미디어는 물론 옥외광고나 SNS, 웹사이트는 물론 일본의 AU사와 협업하여 제작된 Virtual Shibuya의 가상공간에서도 플랙시블한 형태로 포럼을 표현하도록 하였고 이러한 형태의 프로모션과 디자인은 Covid 상황에 대응하는 진보적인 글로벌 포럼의 하나의 사례가 되어 주목받았습니다. 

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。



Share: FacebookEmail


VIEW ALL PROJECTS...