Zoff

Services
Brand Identity, Visual Structure, Design Guidelines

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

Zoff는 다양한 제조 기술과 서비스를 기반으로 여러 형태의 비즈니스 모델을 제안하고 확대해가는 대표적인 일본의 아이웨어 체인 브랜드입니다. 일본에서 가장 먼저 아이웨어 브랜드의 SPA화를 선언하며 여러 가지 아이웨어의 아웃룩을 빠르고 다양하게 제안하던 Zoff는 단순히 패션으로 소비되는 안경을 넘어 독자적인 기술 개발과 기능을 중점적으로 전개해나가기 시작하였고 그에 따른 브랜드 리뉴얼을 진행하였습니다.

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

Eye Performance라는 새로운 태그라인과 더불어 안경이라는 프로덕트로 전개되는 다양한 형태의 소비에 주목하기 시작하였고 Blue Light Cut, Smart, Night & Day 등 Zoff 만의 독자 기술을 하위 카테고리로 묶어 소비자에게 보다 쉽게 다가설 수 있는 통합적인 브랜드로 체계를 확립시키고자 하였습니다. BRUDER가 이러한 통합 브랜딩의 체계를 구축하기 위하 여 가장 먼저 주목했던 것은 로고타입과 타입페이스의 통일화였고, 이번 브랜드 리뉴얼을 통해 기존의 로고타입 Zoff를 보다 다양한 미디어에서도 안정적으로 활용할 수 있는 조 형의 웨이트와 배열로 다듬는 동시에 이에 맞는 타입페이스 시스템을 구축하였습니다.

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。

Integrated brand communication and visual strategy that brings the fast business lineup of Japan's first SPA eyewear brand into one

Client
Zoff

Partner
Hakuhodo The Day

Project team
Gyuhyuk Jung
Yuri Yoo
Heeseok Han

As a product lineup of various concepts was introduced for each season, one clear brand reference point had to be established, and to this end, not only the design but also the overall design of the brand wasestablished. In this process, with the aim of establishing a clear identity, direction, and vision of the brand, BRUDER can be used in various channels such as package and PR media along with a branding strategy that harmonizes the brand mission, concept, and tagline with Paul Vice Has developed a visual identity.

또한 변경된 로고타입과 동일한 각도와 웨이트로 전개되는 고유의 타입페이스는 글로벌 커뮤니케이션을 위하여 영문과 일문에 동시에 그 성격을 반영되도록 하였습니다. 이를 통하여 리뉴얼된 Zoff의 비주얼 시스템은 로고타입과 더불어 다양한 온오프라인 광고나 스토어, 프로덕트 팩키지, 디스플레이에 걸쳐 통일된 타입페이스 시스템으로 Zoff라는 브 랜드를 선보이게 되었습니다. 

シーズンごとに様々なコンセプトのプロダクトラインナップを披露限り、1つの明瞭なブランド基準点を立てなければなら万しそのためにデザインはもちろんブランド全般の設計を構築しました。このような過程で、ブランドの明確なアイデンティティと方向性、そしてプロビジョニングを確立させることを目的とBRUDERはPaul Viceとともにブランドミッションとコンセプト、タグラインをなすブランド戦略に加え、パッケージとPRメディアなど、さまざまなチャンネルで活用されることができビジュアルアイデンティティを開発しました。




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